Hajime mashite

HAJIME MESHITE DOZO YORUSHIKU......... SELAMAT DATANG........ITSUMODEMO TOMODACHI DE

Selasa, 27 April 2010

renungkanlah

  • Renung renung kanlah !!! -Bila seronok, aku cari....pasanganku-Bila sedih, aku cari....Mak- Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku-Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak-Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku-Bila berduka, aku peluk erat....Emakku-Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku-Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak-Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku-Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"- Selalu.. aku ingat pasanganku- Selalu.... Mak ingat kat aku- Bila-bila.. . aku akan talipon pasanganku- Entah bila... aku nak talipon Mak- Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku- Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak- Renungkan:-" Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...-bolehkah kau kirim wang untuk Mak?-Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".-Berderai air mata jika kita mendengarnya. .......-Tapi kalau Mak sudah tiada....... ...-MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....-Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....-berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....-berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....-berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya...... .-berapa ramai yang sanggup..... .. membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....-berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....-Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......- "Jika kamu menyayangi ibumu, "forward"kanlah Email ini kepada sahabat- sahabat anda.1 orang : Kamu tidak sayangkan ibumu2-4 orang : Kamu sayang ibumu5-9 orang : Bagus! Sayang jugak kamu kepada Ibumu10/lebih : Syabas!Kamu akan disayangi Ibumu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan